Usuwanie-Regeneracja filtra DPF FAP



Filtr DPF to bezobsługowe rozwiązanie na całe życie auta ale tylko w teorii. W praktyce może być inaczej! Użytkowanie samochodu z filtrem DPF w zły sposób lub też zaniedbywanie awarii silnika powoduje uszkodzenie tego jakże ważnego podzespołu. 

Niektórymi przyczynami zapchania filtra DPF może być m.in. wyłączanie silnika podczas procesu wypalania filtra. Zazwyczaj samochody z silnikami diesla są eksploatowane na krótkich dystansach co powoduje szybsze zapchanie filtra oraz brak warunków do prawidłowej regeneracji (niska temperatura silnika, rezerwa paliwa, niskie obroty).
Skąd kierowca ma wiedzieć, że właśnie powinien udać się na kilkunastominutową przejażdżkę ze stałą prędkością? Gdy filtr posiada stosunkowo niskie zapełnienie sterownik silnika sam uruchamia procedure regeneracji gdy ma odpowiednie warunki fizyczne. W przypadku gdy stale brak odpowiednich warunków fizycznych sterownik silnika nie uruchamia procedury wypalania, stopień zapełnienia wzrasta wówczas na liczniku wyświetla się ikona filtra DPF której nie można zaniechać. Najlepiej wyjechać na dłuższy odcinek trasy na której będziemy mogli jechać ze stałą prędkością około 90-110km/h obroty silnika ~2500/min przez 15-30min.

Gdy procedury regeneracji, czyszczenia nie pomagają i mechanik stwierdzi że filtr nie jest zdolny do pracy należy go usunąć fizycznie z wydechu a także zmodyfikować oprogramowanie w sterowniku silnika. Mamy możliwość modyfikacji w markach: Audi, BMW, Mercedes, Seat, Skoda, VW


Ostatnio zmieniany poniedziałek, 15 grudzień 2014 16:07