Usuwanie / Regeneracja Filtra Cząstek Stałych (DPF / FAP)

Usuwanie Filtra Czastek Stałych ( DPF / FAP )

Jeżeli filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie uległ zużyciu lub zapchaniu a ze względu na wysoki koszt nie zamierzasz montować nowego, możesz zlecić naszej firmie całkowite pozbycie się filtra DPF. Zużyty lub zapchany filtr cząstek stałych objawia się częstymi spadkami mocy, przejściem komputera sterującego silnikiem w tryb awaryjny oraz świecącymi się kontrolkami na tablicy przyrządów.
Samo mechaniczne usunięcie filtra lub też montaż tzw. emulatora nie załatwiają problemu ponieważ w sterowniku silnikowym zakodowane są funkcje odpowiadające za diagnostykę i regenerację filtra. Nawet jeżeli za pomocą emulatora uda się oszukać sterownik silnikowy tak żeby wydawało mu się że filtr jest cały czas czysty to sterownik i tak będzie wykonywał procedurę regeneracji filtra. Zależnie od programu znajdującego się w sterowniku silnika procedura regeneracji jest wykonywana niezależnie od stanu zapełnienia filtra w momencie gdy zostanie spełniony jeden z warunków - przejechane x km, zużyte x litrów paliwa czy też przepracowane x motogodzin. Dlatego mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych należy połączyć z przeprogramowaniem sterownika silnikowego które usuwa wyłącza wszystkie funkcje obsługi filtra cząstek stałych.
W naszej firmie możliwe jest usunięcie filtra cząstek stałych w większości aktulanie produkowanych silników diesela. Jeżeli podejrzewasz problem z filtrem cząstek stałych w swoim samochodzie przed podjęciem pochopnych działań na własną rękę zapraszamy na diagnostykę problemu w naszej firmie. Mamy możliwość elektronicznego sprawdzenia oraz wymuszenia regeneracji serwisowej w większości pojazdów z zamontowanym filtrem cząstek stałych. Jeżeli filtr okaże się uszkodzony- usuniemy go.